4 טיפים שנכתבו בדם לכתיבה שיווקית אפקטיבית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

כתיבה שיווקית לא דורשת כשרון מולד, אהבת כתיבה או השראה גדולה.
מדובר על כתיבה בעלת מטרה חד משמעית – להניע לקוח מסוים שהוגדר מראש לפעולה מסוימת שהוגדרה מראש.
לשם כך נדרשת הגדרת מטרת הכתיבה, היכרות עם הלקוח, ובעיקר – טכניקה טובה.

קיבצנו 4 טיפים שנכתבו בדם, ויעזרו לך לכתוב בצורה שמוכרת:

#1 מה שלומך היום?
כתיבה בגוף יחיד ובפניה לשני המינים

באנגלית זה קל, you פונה לשני המינים, ליחיד ולרבים. בעברית – זה טיפה יותר מסובך. אז איך עושים את זה בעברית? 

נשתמש במילים המסתיימות בכף סופית – לך, שלך, בשבילך, איתך, לשמחתך, לידיעתך…

במילים שמסתיימות ב ה' או ת' ובמילים בזמן עבר– רוצה, עושה, ידעת, שמעת, ראית, הבנת???

ובשמות פועל – במקום "שים לב" או "שימו לב" – "חשוב לשים לב", במקום "השתמש/י" – נשתמש / להשתמש.

תמיד כדאי להתחמק ממשפטים שמכריחים אותך לכתוב בגוף זכר או נקבה באופן חד משמעי, אלא אם הכתיבה מיועדת לקהל יעד שהוגדר לפי מין – גברים או נשים.

חשוב לשים לב – להשתמש בצורה עקבית בגוף יחיד, ולא לעבור באמצע לפניה ברבים.

אחרי קצת תרגול, זה בא דיי בקלות..

#2 ראיה, שמיעה, תחושה

לכל אדם חוש אחד דומיננטי בעזרתו הוא קולט את העולם: ראיה, שמיעה או תחושה. ובעזרתו הוא מתאר את העולם שבסביבו.

לדוגמא, אדם ויזואלי ישתמש בעיקר בחוש בראיה כדי לתאר דברים ויגיד משפטים כמו "אתה נראה טוב הבוקר",  או "לא נראה לי"…

אבל בכתיבה שיווקית נרצה ליצור הזדהות גם עם אנשים שמיעתיים ותחושתיים, ולכן כדאי להכניס מילים וביטויים הקשורים לכל החושים.

טכניקה מעולה היא לשלב עם זה מילות צווי, שבעצם מכריחות את המוח לעשות, לדמיין או לחשוב את מה שאתה אומר לו עכשיו.

לכן נשלב בכתיבה ביטויים מכל העולמות:

"אני רואה שיש ירידה במחירים.."
"מחקרים אומרים ש.."
"שמעתי ש.."
"ציפור קטנה לחשה לי.."
"אתה תרגיש ש…"
"דמייני ש.."
"שמע קטע.."
"תראי משהו.."

#3 שיטת הסושי

הלכת עם חבר או חברה למסעדה והזמנת קומבינציית סושי.
שאלה: באיזה סיטואציה יהיה לך יותר קל לאכול את כל המגש –

  1. קיבלת רולים שלמים של סושי שלא חתוכים לפרוסות
  2. קיבלת רולים חתוכים לפרוסות קטנות וטעימות

התשובה ברורה: הרבה יותר קל ונעים לאכול את הסושי כשהוא חתוך לפרוסות קטנות שנכנסות בביס אחד לפה, שקל להרים (עם הצ'ופסטיקס), ללעוס ולבלוע.


וככה גם בכתיבה – אנחנו רוצים להגיש את התוכן במנות קטנות, שיהיה קל לקרוא, לעבד ולהבין.

משפטים ארוכים קשים יותר להבנה, והרבה פעמים עד שמגיעים לסוף המשפט לא זוכרים מה היה בתחילתו.

לכן: משפטים ארוכים מחלקים ל 2-3 משפטים קצרים.
פסקאות ארוכות מחולקות לפסקאות של 2-3 שורות כל אחת, עם רווחים בניהן.
ולא להתקמצן על white space, זה לא עולה כסף…

 

#4 כתיבה בשפת דיבור

כתיבה בגובה העיניים, בשפת הדיבור של הקורא היא בדרך כלל מעניינת ומושכת יותר. במלחמה על תשומת הלב, זה מה שהרבה פעמים ילכוד את הקורא ויפתה אותו להמשיך לקרוא.

הרעיון הוא לא לכתוב בשפה נמוכה, מזלזלת או מלאה בסלנג, אלא להתחבר לשיחה שרצה לקורא שלך במוח.  ממש לתת לקורא הרגשה שאתה מדבר איתו ולא כותב אליו.

טכניקה טובה לעשות את זה היא להשתמש באופציה של תמלול בטלפון – אתה מדבר והטלפון כותב את מה שאתה אומר. בהרבה מכשירים יש את האופציה הזאת בילדאין בפתקים בטלפון. פשוט לוחצים על המקרופון הקטן ומדברים בעברית או באנגלית, והטלפון מתמלל את הדיבור אוטומטית.

ככה הרבה יותר קל להיפטר מהשפה שבדרך כלל תצוץ לנו אוטומטית בזמן כתיבה, ונצליח לכתוב טקסט שנשמע קרוב הרבה יותר לשפת דיבור.

לאחר שסיימנו להגיד את מה שרצינו, עורכים את הטקסט, מסדרים אותו, מוודאים שכל הטיפים שהוזכרו פה בפנים, ו… זהו. יש לנו את זה!

בהצלחה!

ואם יש לך עוד שאלות, נשמח לדבר ולעזור.

אולי יעניין אותך גם..

כתבות דיגיטל

נוירומרקטינג

מבוסס על הרצאתם המצוינת של  פרופסור יורם יובל ויובל הולנדר. אנחנו מופעלי רגש. כמעט כל מה שקורה לנו בחיים קשור לרגשות ונובע מרגשות. יש 7

קרא עוד »
כתבות דיגיטל

אלמנט ה"WOW"

בספרו של טוני שיי, מנכ"ל זאפוס.קום, חנות הנעליים באינטרנט הגדולה בעולם, הוא מספר על התרבות והערכים של החברה. ומהו הערך הראשון של זאפוס.קום? בזאפוס, כל

קרא עוד »