5 פונטים מומלצים בעברית

"עיצוב אינטרנטי הוא 95% טיפוגרפיה" אומר אוליבר רייכנשטיין במאמר הידוע שלו, ואנחנו אומרים: איזה מזל שהמציאו את google fonts  – ספריית הגופנים (פונטים באנגלית) החינמית של גוגל.

95% מהמידע באינטרנט הוא מידע כתוב, ולכן בחירת הגופן בהעברת המסר והמידע שלכם לגולשים היא קריטית.

בעבר הלא רחוק, לא היו הרבה אפשרויות לבחירת גופנים לאתרי אינטרנט, והעלאת גופנים מותאמים אישית הייתה יקרה והכבידה עם האתר. לכן, רוב הטקסט באתרים נראה דיי דומה, פשוט כי כולם השתמשו בגופן אריאל.

היום לשמחתנו, google fonts נותנת מגוון אדיר של גופנים באנגלית (מעל 900 סוגים!)  וגם מגוון יפה בעברית (כ 17 סוגים), ובעצם מאפשרת להכניס את הגופן כחלק עיקרי מעיצוב האתר בצורה קלה, מהירה ופשוטה.

התאמת גופנים נכונה יכולה להעצים את המותג ולשדר מקצוענות, אסתטיקה וידידותיות לקוראים ללא צורך בגופנים יקרים מותאמים אישית. 

בחרנו בשבילכם את גופני גוגל האהובים עלינו בעברית ל 2019:

1. Assistant:

גופן sans serif עכשווי, המותאם לכל הדפדפנים וסוגי המסכים וקיים בעברית ובאנגלית. מזמין קריאה חלקה וזורמת, ונראה מעולה בכותרות וגם בגוף הטקסט.
משדר מקצועיות, רצינות וקוליות. לא יודעים מה לבחור? לכו עליו!

שלום עולם, מה שלומך?

2. Amatic SC:

זהו גופן פשוט אך יעיל המצויר ביד. הוא יכול לשמש לכותרות או לבלוקים קטנים של טקסט. בשימוש נכון, הוא מוסיף נופך אישי ומיוחד לאתר. הגופן מותאם לשימוש בכל סוגי המסכים וקיים בעברית ובאנגלית.

שלום עולם, מה שלומך?

3. Rubik:

Rubik היא משפחת גופנים sans serif עם פינות מעוגלות מעט. גם הוא כמובן מותאם לכל סוגי המסכים והדפדפנים, וקיים בעבירת ובאנגלית. יש לו 5 משקלים שונים, ולכן ניתן לשחק איתו בעיצוב ולהתאים אותו כמעט לכל צורך באתר.

שלום עולם, מה שלומך?

4. Secular one:

גופן קריא במיוחד ומעולה לטקסטים קטנים ולפסקאות ארוכות. בעל עיצוב רענן, קל ונוח. פשוט אך לא ניטרלי, ישר אך לא יותר מדי… משמש גם למיתוג ולכותרות.  בעל משקל אחד בלבד, וקיים בעברית ובאנגלית.

שלום עולם, מה שלומך?

5. Varela round:

  1. הפינות המעוגלות הופכות אותו למושלם לתחושה רכה ועובדת נהדר בכל גודל. הוא מתאים לכותרות גדולות, ושומר על קריאות גבוהה גם בטקסט קטן. זהו גופן נהדר לכל אתר אינטרנט.

שלום עולם, מה שלומך?

אז במה לבחור?
סוג הגופן, הגודל, העובי והריווח משפיעים באופן קריטי על קריאות הטסקט באתר ועל הנראות שלו.
מומלץ להשתמש בשני סוגי גופנים לכל היותר, ותמיד לבחור במראה פשוט, נקי וקל לקריאה.

מצאו את האיזון הנכון בין גודל הכותרות וגודל הטקסט, ותמיד העדיפו ללכת על הגודל המקובל, בדרך כלל 10 או 11 לטקטס רציף.

בהצלחה!

ואם עוד יש לך שאלות, נשמח לדבר ולעזור לך להבין ולהחליט. לחיצה כאן ונחזור אליך בצ'יק.

אהבתם?

Share on facebook
שתפו ב- Facebook
Share on twitter
שתפו ב- Twitter
Share on linkedin
שתפו ב- Linkdin
Share on pinterest
שתפו ב- Pinterest

תגובות

פוסטים נוספים:

צור קשר

אנא השאירו פרטים ונציגינו יצרו אתכם קשר בהקדם.