העתק הדבק – 5 דוגמאות לקריאה לפעולה שעובדת!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

הכירו את החלק הכי חשוב בנדל"ן הדיגיטלי שלכם, ולא משנה אם זה אתר, דף נחיתה, עמוד פייסבוק, לינקדאין או כל דבר אחר:

CTA = Call To Action
או בעברית: קריאה לפעולה.

קריאה לפעולה היא מילה, משפט או ביטוי המנחה את הגולש לבצע פעולה מסוימת וקבועה מראש, כמו השראת פרטים, שליחת הודעה, הרשמה או רכישה.

הנעה לפעולה אומרת לגולש מה אתם מצפים ממנו לעשות, ומנחה אותו במסלול של האתר שלכם.

הנעה לפעולה טובה יכולה להעלות את אחוזי ההמרה מהאתר או מדף הנחיתה שלכם באופן דרסטי, ובעצם להפוך יותר גולשים שכבר הגיעו אליכם – ללקוחות משלמים.

אז איך עושים את זה נכון ואיך לא? הנה 5 דוגמאות:

1. הנחיה גנרית VS הנחיה ספציפית:

הנחיה גנרית זוהי הנחיה כללית שלא מצליחה לספק לגולשים הסבר למה להיענות לה.
הנחיה ספציפית, לעומת זאת, מפרטת את התועלות ומסבירה לגולשים למה כדי להם לבצע את הפעולה.
איך לא: "אל תחמיצו – קנו עכשיו"
איך כן: "גלו את תכנית 30 הימים שתשיג לכם שיניים לבנות בלי ביקור אצל רופא השיניים"
מה יש לנו פה?
הצעה שהגולשים מתחברים אליה ורוצים אותה, והבטחה לתוצאה מדידה, ספציפית ותחומה בזמן.

2. "קרא עוד" VS "קנה עכשיו":

כפתורים המציעים מידע ומעבירים את הגולש לעמוד אחר, בדרך כלל מבלבלים את הגולש ומורידים את הסיכוי שהוא יסיים את התהליך ברכישה (או בפעולה שרצינו).
איך לעשות את זה נכון?
ריכוז כל המידע החשוב בדף אחד ויצירת הנעה לפעולה שתיקח את הגולש ישירות לסוף התהליך – רכישה, הרשמה או כל פעולה אחת שתיחשב כהמרה.
לדוגמה,  "כן, אני רוצה להירשם לכנס" שמעביר את הגולשים לדף הרשמה, יעבוד הרבה יותר טוב מ"לחץ כאן למידע נוסף על הכנס" שזורק את הגולשים לדף תוכן נוסף.

3. התחכמות VS ישירות:

הנעה לפעולה עם מסר מתחכם או שלילה כפולה כמו "אל תלחץ כאן אם אתה לא רוצה הנחה" (בבקשה אל תעשו את זה!!!) רק מבלבלת וגורמת לכך שלא יבינו מה אתם מצפים מהם לעשות.
תמיד בחרו במסר ובניסוח חד, ישיר וברור, כזה שלא ישאיר מקום לספק בנוגע למה צריכה להיות הפעולה הבאה של הגולש. לדוגמה: "לקבלת 70% הנחה לחץ כאן".

4. מאפיינים VS תועלות:

מה אתם באמת מוכרים? מה המאפיינים של המוצר ומה התועלות שלו ללקוח? מה הבעיה שהכי כואבת ללקוח שלכם?
הנעה לפעולה טובה צריכה לכלול את הבעיה שהכי כואבת ללקוח שלכם ואת התועלת המרכזית של המוצר. במרכז תשומת הלב צריך להיות הכאב של הלקוח, ולא אתם או המוצר שלכם.
איך לא לעשות את זה: "לחצי כאן לקבלת מסכת הפנים השחורה שנחטפת מהמדפים ושהלקוחות שלנו ממש אוהבות"
איך כן לעשות את זה: "רוצה עור חלק וזוהר ושלא יוכלו להוריד ממך את העיניים? לחצי כאן לקבלת המסכה השחורה שמסירה חצ'קונים ומחליקה את העור".

5. "יש לי חבילה בשבילך" VS "באנו להתרים"

אם חושבים על הנעה לפעולה כדפיקה בדלת של הלקוח, תמיד כדאי שהמסר שלנו יהיה "יש לנו חבילה בשבילך" ולא "באנו להתרים".
מה הכוונה? כדי שהלקוח ילחץ על הקריאה לפעולה, הוא צריך להבין מה יוצא לו מזה, וכדאי מאוד שיצא לו מזה משהו כיפי / עוזר / משפר את חיים – משהו שנשמע כמו "יש לי חבילה בשבילך".
אם הוא ירגיש שרוצים ממנו משהו, כמו שאנחנו מרגישים כששומעים בדלת את המשפט "באנו להתרים" (ועונים שתרמנו במשרד…) רוב הסיכויים שנקבל הרבה פחות אנשים שיבצעו את הקריאה לפעולה.

איך לא לעשות את זה: "לרכישת הקורס לחץ כאן"
איך כן: "כן, אני רוצה עכשיו פרופיל עסקי מנצח!"

ולבסוף, כל נכס אינטרנטי שלכם צריך לכלול הנעה לפעולה. חשבו היטב מה הפעולה הרצויה והאפקטיבית ביותר שאתם יכולים לדרוש מהלקוחות שלכם, והשקיעו מחשבה בניסוח של ההנעה לפעולה.

פרמטרים נוספים שחשוב לקחת בחשבון הם היכן היא נמצאת בעמוד ואיך היא נראית.

מיקום, צבע, גודל, אייקון, ואפילו פונט – יכולים לשנות באופן דרסטי את כמות האנשים שילחצו על הכפתור ויבצעו את מה שרציתם.

ואם עוד יש לך שאלות, נשמח לדבר ולעזור לך להבין ולהחליט.

אולי יעניין אותך גם..

כתבות דיגיטל

נוירומרקטינג

מבוסס על הרצאתם המצוינת של  פרופסור יורם יובל ויובל הולנדר. אנחנו מופעלי רגש. כמעט כל מה שקורה לנו בחיים קשור לרגשות ונובע מרגשות. יש 7

קרא עוד »