היי, השם שלי הוא… מדהים!!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

או: איך לבחור שם מעולה למוצר או לחברה?

איך אתה מגיב כשאתה שומע שם שאתה אוהב? אתה מחייך.

אנחנו נהנים משמות שמפתיעים אותנו, מבדרים אותנו וגורמים לנו להרגיש חכמים בגלל שאנחנו מבינים אותם.

שמות שגורמים לנו לחייך הם מידבקים. הם אלה שאנחנו מדברים עליהם, משתפים אותם וחוזרים עליהם, פשוט בגלל שאנחנו רוצים לגרום גם לאחרים לחייך.

השם של בית ספר לספרדית בקולומביה "גרינגו לינגו" גורם לאנשים לגחך, ורוב האנשים צוחקים בקול רם מהשם "כנסיית הקאפקייקס".

דמיינו שלפני שאנשים היו הופכים ללקוחות שלכם, הם כבר היו אוהבים את המוצר או את החברה בגלל שהם אוהבים את השם.  אולי אפילו היו רוצים לקנות חולצה עם השם שלכם עליה.

זה הכוח של שם שגורם לאנשים לחייך.

שמות המותגים החזקים ביותר מתחברים עם אנשים וגורמים להם לקנות מפני שהם מבוססים על מילים ומושגים מוכרים שאנשים מכירים ומעריכים:

מנעולי קריפטונייט, תמיכה הטכנית mayday , Monday (תוכנה לניהול משימות בחברה), בושם obsession , בלנדר נינג'ה – אלה שמות שמדברים את הערך של המותג.

כמו שכותרת חזקה יכולה לסובב ראשים, לעורר באז ולהגדיל את המכירות, גם לשמות מותגים יש כוחות קסם כאלה.

כל אחד יכול למצוא שם מדהים למוצר או לחברה שלו:
שם שאנשים יזכרו, שיגרום להם לחייך, שיאהבו אותו וישתפו אותו.

איך עושים את זה?

מבחן ה"חיוך והמאמץ" יעזור לכם למצוא שם שגורם לאנשים לחייך, ולא גורם להם לאמץ את המוח.

5 תכונות של שם מבור"ך שיגרום לכל אחד לחייך:

מרמז – מגלה משהו על החברה שלך.

בעל משמעות – מהדהד לקהל שלך.

ויזואלי – מעורר תמונה ויזואלית שתישאר בזיכרון.

רגשי – נוגע באנשים.

כולל – משאיל את עצמו לנושא עם משמעות מורחבת.

7 חטאים קטלניים שגורמים לאנשים לאמץ את המוח והופכים שם לאסון:

קשה לאיות – נראה כמו שגיאת הקלדה

מועתק – דומה לשם של המתחרים

מוגבל – מגביל צמיחה עתידית

מעצבן – מאולץ או מעצבן את הלקוחות

מאולף – שטוח, תיאורי, חסר השראה

קללת הידע – הגיוני רק למי שמכיר את החברה מבפנים

קשה להיגוי – לא מובן או בלתי ניתן להגייה

ואם עוד יש לך שאלות, נשמח לדבר ולעזור לך להבין ולהחליט. לחיצה כאן ונחזור אליך בצ'יק.

אולי יעניין אותך גם..