כוח המשיכה של סיפורים – או: למה כדאי להשתמש בסיפור כדי לחבר אנשים למותג שלך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

לפני מיליון שנה בערך, אבות אבותינו למדו להשתמש באש, והייתה לכך השפעה משמעותית על התפתחותם. האש יצרה מוקד משיכה חדש להתפתחות קשרים חברתיים. היא משכה אנשים להצטופף יחד בשעות הערב מסביב למדורה. ומה הם עשו בכל הלילות הארוכים סביב המדורה?
בתרבויות רבות בלטה במיוחד צורה אחת של אינטראקציה חברתית: סיפור סיפורים.

האנתרופולוגית פולי וויסנר חקרה במשך 40(!) שנה חברות של ציידים-לקטים ותעדה מי אומר מה ומתי.
היא גילתה כי במהלך היום התמקד הדיבור בנושאים כלכליים וברכילות חברתית.

ובלילה?

האווירה התרככה.
היו שירים, ריקודים וטקסים.
אבל רוב הזמן הוקדש לסיפור סיפורים.

 

אנשים שהביאו מעשיות ממקומות רחוקים אל המדורה ואל הלבבות והמוחות של האנשים.
מעשיות על אנשים קרובים ורחוקים, חיים ומתים. מעשיות מצחיקות, מותחות ומפתיעות. מעשיות מפי גברים ומפי נשים.

מספרי הסיפורים הטובים ביותר היו בדרך כלל הזקנים. לעיתים הם איבדו את מאור עיניהם, אז זכו לכבוד כמספרי סיפורים.

ולסיפורים האלה?

היה תפקיד חשוב בפיתוח היכולת של אנשים לדמיין, לחלום ולהבין אנשים אחרים.
הם אפשרו לבני האדם לחקור רשתות חברתיות ענקיות, לבנות קהילות מדומיינות, זיכו את המספרים הטובים במעמד חברתי גבוה ואת המאזינים הטובים בתובנות מעשיות.

אז לא סתם כולנו אוהבים לשמוע סיפורים. המוח שלנו מתכנת לכך, סיפורים עוזרים לו לקלוט ולחלוק מידע. תעשיות הרומנים, הסרטים והטלוויזיה המגלגלות מיליארדים מוכיחות כי כוחו של הסיפור קיים גם בימינו.

לכן, סיפור הוא הדרך טובה וטבעית להעביר את המסר או הרעיון של החברה שלך.

לסיפורים- לעומת הסברים מסובכים או טיעונים מורכבים – אנחנו יכולים להתחבר. הודות לעברנו מסביב למדורה, המוח שלנו עוקב בקלות אחרי סיפורים.

אז איך אפשר להשתמש בסיפור כדי לחבר אנשים למותג שלך?

את הסיפור אפשר לספר בדרכים רבות, לאו דווקא מילוליות:

  • המבנה של האתר והכותרות הראשיות בו יכולות להעביר את הסיפור של החברה.
  • תמונה אחת חזקה, עם כותרת מתאימה – יכולה להעביר סיפור בצורה וויזואלית ובלתי נשכחת.
  • סרטון הוא כלי חזק במיוחד לסיפור סיפורים, וכמה שיותר קצר יותר טוב. כמה קצר? היום מדברים על סרטונים של 6 עד 15 שניות שאמורים להעביר סיפור עם מסר.
  • גם רצף של תמונות, אנימציה או איורים הם כלי מעולה להעברת הסיפור.

הסיפור של החברה יכול לעזור לאנשים לאהוב אתכם ולהתחבר אליכם עוד לפני שהם קנו מכם או אפילו הכירו אתכם. שימוש נכון בסיפור הוא כלי חזק ומשמעותי במיתוג החברה, ולא חייבים להשתמש במילים כדי להעביר את הסיפור שלכם, אלא אפשר ואפילו מומלץ להשתמש באמצעים ויזואלים, יצירתיים ובלתי נשכחים.

רוצה לבדוק איך לחבר אנשים למותג שלך בעזרת סיפור? דבר איתנו

אולי יעניין אותך גם..

כתבות דיגיטל

למה אנשים אומרים "כן"?

למה אנשים אומרים "כן"? שישה עקרונות אוניברסליים המופעלים עלינו כמעט בכל מקום, גורמים לנו להגיד כן, לבצע פעולות שלא תכננו ולהוציא את האשראי. ד"ר רוברט

קרא עוד »