מה הסיפור של סטוריטלינג?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מסרטון ועד מציאות רבודה, מדיה חברתית או תמונות, ישנן צורות רבות דרכן יכול מותג לספר את הסיפור שלו – והרבה דרכים לעשות זאת.

וסיפור טוב? יכול להגדיל את ערך המוצר או השירות בעיני הלקוח פי 20 ויותר (לפי מחקרים..).

אז איך מייצרים סיפור מותג משכנע המשפיע על הלקוחות? אספנו שלושה טרנדים של סטוריטלינג שיעזרו לכם לכתוב סיפור מותג עוצמתי:

Data-Driven Storytelling – מה הסיפור של Google Trends?

בשנת 2020 יווצרו 1.7 מגה בייט של דאטא בשנייה לכל אדם בעולם.

האדם הממוצע מעבד תמונות פי 60,000 מהר יותר מטקסט.

מינוף הכמויות העצומות של נתונים דיגיטליים באינטרנט ליצירת סיפורים מרתקים וממוקדים הוא כלי חזק להפליא.

שימוש בנתונים זוהי טכניקה מעולה ליצירת סיפורים מדהימים מבחינה ויזואלית, כאלה שבני אדם קולטים ומעבדים בקלות ובמהירות.

בעזרתה יוכל המותג שלך לתפוס תשומת לב, לספק פתרונות מפורטים לבעיות שונות ולהתבלט בעולם המטורף של האונליין.

דוגמא מעולה לסיפור סיפורי נתונים עם וויזואליות מדהימה ניתן למצוא אצל Google Trends.

קמפיין ה Lookback של Google Trends אוסף את נתוני החיפוש החשובים ביותר מהשנה החולפת ומשתמש בהם כדי ליצור סרטון המשמש כשכבה נוספת, ויזואלית ומדהימה, לסיפור.

עם מעל חמש עשרה מיליון צפיות (ועולה כל הזמן) סיפורי החיפוש של Google Trends תפשו את תשומת ליבם של עשרות מיליוני בני אדם וסיפרו מה העסיק את הצרכנים בשנים האחרונות בקנה מידה עולמי.  

https://trends.google.com/trends/yis/2019/US/

לא תמיד צריך להסתמך על מילים שיספרו סיפור, נתונים יכולים להיות המפתח ליצירת תוכן איכותי ובסופו של דבר לספר סיפור שמהדהד ומשפיע.

זיקוק התובנות מהנתונים והדאטא יכול לעזור לספר סיפור ייחודי שיחבר את הלקוחות הפוטנציאליים למותג שלך.

מעניין מאוד איך יראה הסיפור של 2020…

Mini Ads – למכירה: נעלי תינוק, מעולם לא ננעלו

האם זה אפשרי לספר את סיפור המותג שלך ב 6 מילים? ובווידאו בן 6 שניות?

בפייסבוק ויוטיוב טוענים שכן.

המרחב הדיגיטלי עמוס מתמיד וטווח הקשב של בני האדם הולך ומתקצר, וזה הזמן לתת את כל מה שיש לכם, מרוכז ומתומצת וישר לפנים.

פייסבוק הבינה את הטרנד ההתנהגותי החדש של חוסר קשב וסבלנות של בני האדם, והשיקה מודעות של 6 שניות בלבד שיאפשרו למותגים ועסקים לספר סיפור ממוקד בווידאו לקהל שלהם – ה Mini Ads.

גם יוטיוב לא נשארה מאחור, והשיקה את   'Six-Second Story Challenge' יוזמה שהולידה תוצאות מפתיעות:

מותגים הצליחו לא רק להעביר את הסיפור שלהם ב 6 שניות, אלא גם ליצור מעורבות בקרב הקהל ההמום.

סיפור המותג שלכם ב 6 מילים או ב 6 שניות דורש יצירתיות יוצאת דופן, פוקוס ומיקוד חסרי רחמים וגם אומץ, אבל זה בהחלט שווה את המאמץ.

נ.ב.

מאיפה מגיע הסיפור ב 6 מילים?

יום  בהיר אחד ישב ארנסט המינגווי לצהריים עם כמה חברים, והתערב איתם שהוא יכול לתמצת כל סיפור ל 6 מילים בלבד. בסוף הארוחה הוא שירבט על מפית את סיפור הבזק המפורסם בעולם:

For sale: Baby shoes, never worn

Customer-led storytelling – סיפור על מזרון מתנפח וארוחת בוקר 

העולם הולך ונהיה יותר ויותר מחובר, ולצרכנים יש יותר מקומות ופלטפורמות לחלוק את מחשבותיהם ודעותיהם.

כאשר 92% מהאנשים אומרים שהם נותנים יותר אמון בדעות ותגובות של אנשים אחרים מאשר במודעות מסורתיות, זה הרגע לוודא שהמותג שלך מספר את סיפורו מתוך נקודת המבט של הלקוחות שלך.  

סיפור סיפורים שנוצרו על ידי משתמשים עוזר להגביר את המעורבות, לבנות אמון ולהגדיל את הנגישות למותג שלך. יש דרכים רבות ויצירתיות לעשות זאת, ולדאוג שהסיפורים יראו טוב ויעבירו את המסר של המותג בצורה הטובה ביותר.

ב Airbnb מצאו דרך מצוינת לעשות זאת. הם הקימו פלטפורמה בשם 'Stories from the Airbnb Community' בה הם מצלמים ומפרסמים באופן קבוע סרטונים של לקוחות אמתיים שלהם המספרים סיפורים מדהימים שקרו להם בזכות היותם לקוחות החברה.

הלקוחות שמחים להכרה ופרסום של הסיפורים שלהם, ו Airbnb זוכים לספר את סיפור המותג שלהם בדרכים מגוונות ואמינות היוצרות מעורבות גבוהה אצל הצופים. כולם מרוויחים.

מותג שיש לו את הביטחון לפנות לקהלי המפתח שלו, ולהציע להם גישה למדיות שונות לסיפור הסיפור שלהם, ירוויח מכך בגדול.

נ.ב.

Airbnb  מגיע מ  Air Bed & Breakfast – נשמע דיי פשוט, אבל למה הוסיפו את המילה Air ?

בשנת 2007 גרו בדירה קטנה בסאן פרנסיסקו 2 שותפים מרוששים: ג'ו גביה ובריאן צ'סקי.

וכמו בכל שנה, אירחה סאן פרנסיסקו ועידת עיצוב בינלאומית שבגללה התמלאו כל חדרי המלון בעיר.

2 השותפים המרוששים אך היזמים, חשבו לעצמם: "למה שלא נשכיר את הסלון שלנו?"

הלכו, קנו 3 מזרני אוויר, ניפחו אותם ופרסמו מודעה באתר קטן שהקימו בשם Air Bed & Breakfast. שבוע מאוחר יותר, כבר ישנו אצלם האורחים הראשונים ששילמו 80$ ללילה. ו… כולם כבר יודעים מה קרה לאחר מכן. Airbnb התפשט ושינה את תחום המלונאות והטיולים בכל רחבי העולם!

אולי יעניין אותך גם..

WWאאאהה ! ! !

נבהלת? יופי! כי יש לי הצעה מפלצתית בשבילך!

אחזור אליך בטיל, ומבטיח לא לאכול אותך...

יש לי הצעה מפלצתית בשבילך

בטוח שבא לך לצאת???